Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Kloof
Voor de kinderen is de overstap van groep 2 naar groep 3 vaak groot. In groep 2 wordt het leerstofaanbod grotendeels spelenderwijs aangeboden. Vanaf groep 3 daarentegen, is dit vaak vooral programma gericht. Hoe mooi zou het zijn als je dit verschil kunt verkleinen, waardoor het kind zowel spelenderwijs maar ook programmagericht leert.
Leerwensen jonge kind
Tijdens de training ‘de doorgaande lijn groep 2-3’ leer je aan de leerwensen van kinderen tegemoet te komen, zonder concessies te doen aan de leerdoelen van groep 3.
Tijdens de training leer je wat de leerbehoeftes zijn van jonge kinderen. We bespreken met welke onderwijsvisie jullie kleuteronderwijs de meeste raakvlakken heeft hoe je daar in groep 3 op aan kunt sluiten.
Leerlijnen
Het is hierbij van groot belang om goed zicht te hebben op de leerlijnen van zowel groep 2 als groep 3. Om een sterke doorgaande lijn te realiseren, worden de verschillende mogelijkheden van het spelend leren besproken. Denk hierbij aan het werken in hoeken in groep 3, het circuitmodel, bewegend leren en het zelf ontwikkelen van activiteiten die aansluiten op jullie visie.
Een goede doorgaande lijn van groep 2 naar groep 3 zorgt voor meer leerplezier en betrokkenheid van de kinderen. Deze training vormt tevens de perfecte basis voor de training ‘Combinatiegroep (1) 2-3’.
Aansluitend op de training "doorgaande lijn groep 2-3" is er de mogelijkheid om de training "combinatiegroep 2-3" te volgen. Om goed van start te gaan met een combinatiegroep 2-3 is het optimaliseren en kennis hebben van de doorgaande lijn 2-3 een voorwaarde. Een sterk uitgangspunt bij de combi 2-3 is "Samen waar het kan, apart waar het moet". Hoe je dit in de praktijk vorm geeft, leer je tijdens de training.
Anouk Boele, Jan de Bakkerschool, Woerden:
"We zijn blij dat we de training 'doorgaande lijn 2-3' en 'combinatiegroep 2-3' hebben gevolgd. Onze trainer verzorgde voor ons een passend aanbod door te kijken wat wij als school nodig hadden en daarop in te spelen. De afwisseling tussen een stuk theorie en praktijk hebben we als leerzaam ervaren. Er werden veel praktische handvatten gegeven, waardoor het energie en inspiratie gaf om er direct mee aan de slag te gaan. Daarnaast waarderen we de betrokkenheid van de Kleuterspecialist om met ons mee te denken waar nodig."
Kirsten Hegeman, leerkracht groep 3-4, Kluinveenschool, Wierden:
"De training doorgaande lijn groep 2-3 vond ik een erg leuke, zinvolle en inspirerende training. Onze trainer is een erg enthousiaste trainer die ingaat op wat er speelt en waardering heeft voor de leerkracht. De praktische voorbeelden, het samen nadenken over thema's en spelletjes en hoe je deze inzet, maakt dit tot een interessante, leerzame en praktische training waar je direct mee aan de slag kunt."
Copyright © 2024 De Kleuterspecialist - Alle rechten voorbehouden
We gebruiken alleen technische, functionele, analytische en tracking cookies. Deze cookies helpen om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.