• Home
  • Aanbod
    • Ontwikkelingsvoorsprong
    • Klassenmanagement
    • De kracht v spelend leren
    • Ontwikkelingsmateriaal
    • Lezing slimme kleuters
    • Doorgaande lijn 2-3
    • Combinatiegroep (1),2,3
    • Motoriek
    • Taalstimulatie
    • Onderzoekend leren
    • Coaching
    • Masterclass
    • Werken vanuit leerlijnen
    • In je Sas met Kleuterklas
  • Visie&Missie
  • Visie ontwikkeling
  • Publicaties
    • Brochure 2022/2023
    • Kennisclips
    • Boekrecensies
  • Contact
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    • Ons Team
    • Downloads
    • Vacature
  • Samenwerkingspartners
  • Meer
    • Home
    • Aanbod
      • Ontwikkelingsvoorsprong
      • Klassenmanagement
      • De kracht v spelend leren
      • Ontwikkelingsmateriaal
      • Lezing slimme kleuters
      • Doorgaande lijn 2-3
      • Combinatiegroep (1),2,3
      • Motoriek
      • Taalstimulatie
      • Onderzoekend leren
      • Coaching
      • Masterclass
      • Werken vanuit leerlijnen
      • In je Sas met Kleuterklas
    • Visie&Missie
    • Visie ontwikkeling
    • Publicaties
      • Brochure 2022/2023
      • Kennisclips
      • Boekrecensies
    • Contact
      • Contact
      • Algemene voorwaarden
      • Ons Team
      • Downloads
      • Vacature
    • Samenwerkingspartners
  • Home
  • Aanbod
    • Ontwikkelingsvoorsprong
    • Klassenmanagement
    • De kracht v spelend leren
    • Ontwikkelingsmateriaal
    • Lezing slimme kleuters
    • Doorgaande lijn 2-3
    • Combinatiegroep (1),2,3
    • Motoriek
    • Taalstimulatie
    • Onderzoekend leren
    • Coaching
    • Masterclass
    • Werken vanuit leerlijnen
    • In je Sas met Kleuterklas
  • Visie&Missie
  • Visie ontwikkeling
  • Publicaties
    • Brochure 2022/2023
    • Kennisclips
    • Boekrecensies
  • Contact
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    • Ons Team
    • Downloads
    • Vacature
  • Samenwerkingspartners

TRAINING EN COACHING VOOR HET KLEUTERONDERWIJS

TRAINING EN COACHING VOOR HET KLEUTERONDERWIJS TRAINING EN COACHING VOOR HET KLEUTERONDERWIJS

DE KRACHT VAN SPELEND LEREN

Inhoud

Play is the highest form of research

Albert Einstein zei ooit: “Play is the highest form of research”. Vrij vertaald: spelen is belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen omdat het hun ontwikkeling enorm stimuleert. Wist je dat juist tijdens het spel volop nieuwe hersenverbindingen worden aangemaakt? Spel bevordert zowel de emotionele, sociale, motorische, taalkundige als rekenkundige ontwikkeling. Je kunt dat stellen dat spelen voor kinderen de meest leerzame activiteit is die er bestaat.


Rijke leeromgeving  

De basis van goed spel ligt in het creëren van een rijke leeromgeving. Ook al klinkt dit eenvoudig, in de praktijk blijkt dit nog niet altijd mee te vallen. Hoe richt je je hoeken in? Hoe houd je dit uitdagend? Hoe creëer je grote betrokkenheid bij ieder thema? Wat doe je wanneer kinderen slecht tot spel komen? Dit zijn allerlei vragen waar we binnen de training uitgebreid bij stil staan. 


Wat leer je tijdens de training?

Tijdens de training leer je:

  • Waarom spel belangrijk is voor de ontwikkeling van het kind
  •  Wat de verschillen zijn tussen thematisch werken en thematiseren
  •  Hoe je samen met de kinderen een themahoek opbouwt
  •  Hoe je binnen hoekenspel en buiten op het plein een rijke speelleeromgeving creëert
  •  Hoe je met verhalend ontwerpen het thema interessant, afwisselend aan kunt bieden
  •  Hoe kinderen met behulp van succescriteria werkjes maken vanuit hun eigen creativiteit
  •  Op welke manieren je spelbegeleiding in kunt zetten 

neem direct contact op

REVIEWs

Irene Enoch-Stokvis, leerkracht groep 1-2, Eltheto Vriezenveen:

“Het was een heel fijne training. Het heeft mijn ogen geopend. Zo heb ik geleerd kritisch te kijken naar bepaalde routines die ik beter kond veranderen. Ik kreeg veel leuke en makkelijk toepasbare tips. Bovendien was er ook veel ruimte voor eigen inbreng. Echt heel leuk!” 


Aloysiusschool:

“Kon je er maar altijd even zijn. Je maakt de theoretische leerstof heel concreet. We kregen een overload aan ideeën, praktische tips en invulling.” 


Heleen Dakilwadjir IB-er, Koningin Julianaschool te Nieuwegein:

"Lianne heeft een waardevolle nascholing op maat voor ons verzorgd. Haar brede kennis is wetenschappelijk onderlegd en dat is deels terug te zien in de nascholing. 

Dit wordt afgewisseld met veel praktijkvoorbeelden. Er is ruimte voor persoonlijke input en tijd om in alle klassen te kijken wat mogelijke adviezen kunnen zijn om het spel in de hoeken een boost te geven. De open en betrokken manier van de discussie leiden is respectvol en Lianne weet een prettige sfeer te creëren. Echt een aanrader!"


Peter Baars, directeur obs de Widerode, Wierden:

"Lianne is realistisch en heel praktisch in haar aanpak. Ze bezit enorm veel theoretische praktische kennis. Daarnaast is ze heel toegankelijk en weet je vanaf het eerste moment te boeien waardoor je heel snel in een prettige leerstand zit. Een natuurtalent in het communiceren met teams."



 

 


Copyright © 2023 De Kleuterspecialist - Alle rechten voorbehouden

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Vacature

Deze website maakt gebruik van cookies.

We gebruiken alleen technische, functionele, analytische en tracking cookies. Deze cookies helpen om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.

AfwijzenAccepteren
klik hier voor de vacature