Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Play is the highest form of research
Albert Einstein zei ooit: “Play is the highest form of research”. Vrij vertaald: spelen is belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen omdat het hun ontwikkeling enorm stimuleert. Wist je dat juist tijdens het spel volop nieuwe hersenverbindingen worden aangemaakt? Spel bevordert zowel de emotionele, sociale, motorische, taalkundige als rekenkundige ontwikkeling. Je kunt dat stellen dat spelen voor kinderen de meest leerzame activiteit is die er bestaat.
Rijke leeromgeving
De basis van goed spel ligt in het creëren van een rijke leeromgeving. Ook al klinkt dit eenvoudig, in de praktijk blijkt dit nog niet altijd mee te vallen. Hoe richt je je hoeken in? Hoe houd je dit uitdagend? Hoe creëer je grote betrokkenheid bij ieder thema? Wat doe je wanneer kinderen slecht tot spel komen? Dit zijn allerlei vragen waar we binnen de training uitgebreid bij stil staan.
Tijdens de training leer je:
Mirjam Bolweg , leerkracht groep 1-2, Rembrandtschool Akersloot:
“Onze trainer had veel kennis en kon direct op vragen inspelen. Ze deelde veel concrete voorbeelden en kon goed inspringen op praktische ‘problemen’ waar je in de praktijk tegenaan loopt.”
Irene Enoch-Stokvis, leerkracht groep 1-2, Eltheto Vriezenveen:
“Het was een heel fijne training. Het heeft mijn ogen geopend. Zo heb ik geleerd kritisch te kijken naar bepaalde routines die ik beter kond veranderen. Ik kreeg veel leuke en makkelijk toepasbare tips. Bovendien was er ook veel ruimte voor eigen inbreng. Echt heel leuk!”
Aloysiusschool Overveen:
“Kon onze trainer er maar altijd even zijn. Ze maakte de theoretische leerstof heel concreet. We kregen een overload aan ideeën, praktische tips en invulling.”
Peter Baars, directeur obs de Widerode, Wierden:
"De trainer was realistisch en heel praktisch in haar aanpak. Ze bezit enorm veel theoretische en praktische kennis. Daarnaast is ze heel toegankelijk en weet je vanaf het eerste moment te boeien waardoor je heel snel in een prettige leerstand zit. Een natuurtalent in het communiceren met teams."
Dorothee Rood, onderbouwcoördinator Wolderweide Harderwijk:
"We kregen veel praktische voorbeelden en tips die we de volgende dag gelijk konden toepassen. Het heeft ons als onderbouwteam inspiratie en gespreksstof gegeven. Hierdoor zijn ook de neuzen meer dezelfde kant op gaan staan."
Joyce van der Ende, leerkracht gr. 1-2 en onderbouw coördinator, Pieter van der Plasschool Wateringen:
‘In het traject kwamen veel verschillende onderwerpen aan bod. Hierdoor gingen we met elkaar in gesprek en ontstond er meer eenheid en draagvlak binnen de bouw. Uiteraard hopen we dit de komende jaren voort te zetten zodat het kleuteronderwijs op de Pieter nóg beter wordt!’
Heleen Hoogenberk, waarnemend directeur, Koningin Julianaschool te Nieuwegein:
"Onze trainer heeft een waardevolle nascholing op maat voor ons verzorgd. Haar brede kennis is wetenschappelijk onderlegd en dat was terug te zien in de nascholing.
Dit werd afgewisseld met veel praktijkvoorbeelden. Er was ruimte voor persoonlijke input en tijd om in alle klassen te kijken wat mogelijke adviezen konden zijn om het spel in de hoeken een boost te geven. De open en betrokken manier van de discussie leiden was respectvol en de trainer wist een prettige sfeer te creëren. Echt een aanrader!"
Leonieke Voortman, leerkracht groep 3, Willem-Alexanderschool te Rijssen:
“Wat een inspirerende cursus! Vanuit de (theoretische) basis breidden we steeds verder uit. We kregen veel tips en voorbeelden. Er werd daarbij telkens gekeken naar onze mogelijkheden. Mooi dat er ook echt ruimte was voor een stuk maatwerk! “
Copyright © 2024 De Kleuterspecialist - Alle rechten voorbehouden
We gebruiken alleen technische, functionele, analytische en tracking cookies. Deze cookies helpen om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.